Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Bunun için temel gereklilik satın alınan mal veya hizmette bir kusur veya hatanın olmasıdır. Ancak mağaza veya ilgili satıcı satın alma sırasında size değişim veya iade vaadi verdiyse ve bu kararlaştırıldıysa iade veya değişim hakkınız vardır.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurulabilir? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.
Tüketici hangi ürünleri iade edemez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Yıkanmış kıyafet iade edilir mi?
Yıkanmış/giyilmiş ürünler iade edilebilir mi? Sadece yıkanmamış/giyilmemiş ve kullanılmamış ürünleri iade edebilirsiniz.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Kıyafet değişim süresi kaç gündür?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?
Satıcılar tüketicinin iade talebini haklı sebeplerle kabul etmelidir. Sebepler arasında ürünün arızalı veya bozuk olması, ürünün sipariş edilen üründen farklı olması ve tüketicinin ürünü teslim aldıktan sonra fikrini değiştirmesi yer alır.
Satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur sahibinden?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Giyim mağazası nereye şikâyet edilir?
“Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” dışında, tüketicilerimizin karşılaştığı sorunlara yönelik çözümler sunan TÜKETİCİ BİLGİLENDİRME REHBERİ’ni aşağıdaki bağlantıdan okuyarak şikâyetiniz ile ilgili ön bilgi alabilirsiniz.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
İç giyim iade edilir mi?
İç giyim ürünleri, tek kullanımlık şifre ile tüketiciye sunulan hizmetler, vücut bakım ürünleri vb. kozmetik kremler vb. ürünlerin iadesi, kullanılmamış olması koşuluyla mümkündür. Kullanılmış iç giyim ürünleri veya açılmış ve kullanılmış parfümler cayma hakkı kapsamında değişim kapsamına girmemektedir.
Mağazadan alınan kıyafet iade edilir mi?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Fişi olmayan kıyafet iade edilir mi?
Satın alma fişi/fatura olmasa bile tüketicinin iade hakkı vardır. Bu fişe eklenen mal için fatura veya benzeri belgenin iadesini talep edebilir; 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 54 sayılı KDV tarhiyatı yürürlükten kaldırılmıştır.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında, diğerlerinin yanı sıra şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22.12.2023
Ürün iade şartları nelerdir?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
(6) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma süresi dolmadan önce satıcı veya sağlayıcı, tüketiciden herhangi bir ad altında ödeme yapmasını veya tüketicinin borcunu tevsik eden bir belge sunmasını isteyemez.
Tüketici iade hakları nelerdir?
Değişim veya iade hakkım var mı? Evet, satın alınan malın ayıplı çıkması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
İade ettiğiniz ürünün faturası şirket faturası ise, bu ürünü iade ederken kurum tarafından düzenlenen iade faturasını da eklemeniz gerekmektedir. İade faturasında kargo ücreti hariç olmak üzere ürünün birim fiyatı ve KDV’si yer almalıdır. İade etmek için ürünü paketleyip bir notla geri gönderin.